2014-02-23

Min möhippa!

Åh, jag sitter fortfarande här och ler stort efter gårdagens äventyr. Vilka underbara vänner jag har! Min möhippa var nog den mest perfekta möhippan för mig. Det var precis som jag ville ha det. Mina vänner känner mig för väl. Kvällen innan hade min mamma (på Sofies inrådan) förvarnat mig att jag skulle vara redo kl 10, finklädd och sminkad med en väska med bikini och smink, haha. Jag misstänkte då att det kunde vara något möhippe-jippo på g, så kunde knappt sova för att jag var så nervös, haha. 

Kl 10 ringde det på dörren och in klev min älskling Sofie och Fadia! De gav mig fina tulpaner och satte på mig en tiara och finaste brudslöjan (allt inköpt i en riktig brudaffär). När syrran dök upp och överlämnade Leon till mamma så begav vi oss iväg mot stan. Tjejerna var så hemlighetsfulla och när vi närmade oss hotell Ekoxens såg jag plötsligt min darling Erica (som hade gått upp kl 6 för att köra från Uppsala!), Sandra och Jocke vänta på mig! Fick ljuvliga rosor och mitt i allt kramade dök Lisa och Helen upp! Så roligt att alla tagit sig till Lkpg för min skull!

Efter bad, relaxande, bastu, tjejsnack och en fantastisk ansiktsmassage och ansiktsmask klev vi ur spat som nya människor. Alla bytte om till festkläder och piffade upp sig. Sedan blev det lunch på Fräcka Fröken och jag fruktade massa pinsamheter (puh!), men istället gick vi tillbaks till Ericas bil och körde ut på E4:an mot Stockholm. Hmmm, ska vi köra gokart eller något, tänkte jag. Tji fick jag när vi svängde in i Norrköping av alla ställen! Parkerade vid en väldigt mysig restaurang, Butlers och plötsligt såg jag en glimt av Jack i fönstret! OMG, Jack är här, tänkte jag! Klev in i restaurangen och OMFG! ALLA VAR DÄR! Alla vänner som jag önskade att jag fick träffa under min korta tid i Linköping. Wow! Alla mina goa gymnasiekompisar, Jocke var där som fantastisk drag-tjej, Monica och Bettan från gamla jobbet och till och med min käre bror! Jag fick faktiskt tårar i ögonen för att jag var så glad och överraskad. 

Det blev lite minglande med alla vänner. En väldigt trevlig och god middag följde (jag tog moules frites) och sedan bar det av på en liten promenad genom stan till... En burlesque-show! Så himla roligt! Mycket bröst, rumpor och nakna pojkar! Det var Melodifestivalstema, så vissa av oss sjöng med till alla låtar och vissa var mindre entusiastiska. Drinkarna bara flödade (Hanky Panky, Pink Panter och allt vad de hette!) och jag fick inte betala något på hela kvällen (hela dagen!). 

När showen var över blev det dansgolv. Tyvärr verkade som om gästerna mest kom för showen, för det blev väldigt tomt på dansgolvet. Men vad gör det när man har världens underbaraste vänner som gör att man dansar rumpan av sig hela natten? Fick till och med en lap-dance av en muskulös och trevlig gay-kille, haha! Vi åkte hem med kl 1-tåget, vilket var precis lagom. Halvfull, hes i rösten och så nöjd kröp jag i säng runt kl 3 och somnade med ett stort leende på läpparna! 


Två av mina söta brudtärnor hämtade mig på morgonen!

Tjejgänget som skulle på spa! Minus Fadia som skulle "fixa något!"...

Paus-spat på Ekoxen var väldigt mysigt och trevligt! De andra tjejerna klagade på bristen på service, inget toapapper på toan, ingen tvål i duschen osv, men jag var för glad för att klaga, hihi.

Mina mysiga tjejer! Vi simmade, plaskade, relaxade, badade bastu och...

... Käkade frukt och drack juice!

I bilen på väg till... Norrköping!

Finaste Jocke, Helen och Jack!

Brorsan, Monica och Bettan!

Stiliga Albin och mina underbara tjejer Lisa och Fadia!

Mina två bästa tjejkompisar Sofie och Erica! Måste nog säga att utan er så hade jag inte haft en sådan underbar dag! Så tacksam för att ni finns i mitt liv! Love you!

Gymnasiegänget: Muhammad, Albin, Helen, Lisa och Fadia! 

Elisabeth, Ingo, Monica och brorsan njöt av den goda maten!

För min del blev det moules frites, ganska ok, men vad gör det när man har sällskap av dessa underbara människor?

Brorsan tackade för sig efter maten eftersom han hade något viktigt möte med sin iaido-klubb i Linköping. Men jag var så glad att han kom!

Burlesque-show!

Mina kära damer njöt av vin, öl...

... och halvnakna (snart nakna) pojkar!

Jack i kungasoffan!

En riktig nice avslut på showen! Efter detta blev det dans och drinkar hela kvällen!

Fulla, underbara vänner! Mina favoritboys J&J!

No comments: