2014-02-23

Söndagsfirande!

Hallå kära vänner! Hoppas ni haft en härlig söndag. Min söndag har varit en härligt slapp bakissöndag! Jag vaknade tidigt pigg som en lärka (vilket jag brukar göra när jag är bakis, konstigt nog) och Facetimeade med A. Vi tjafsade lite om renovering och säkerhet, MEN inget att hänga upp sig på. Jag är på semester och vill ha det lugnt och skönt, ska inte tänka på USA, jobb och annan stress. Jag och föräldrarna åkte sedan och hämtade Leons tårta. Vi käkade lite lunch med brorsan som var och hälsade på, skvallrade lite om gårdagens händelser, haha. Sedan kom syrran och lilla Leon förbi och vi firade Leons ettårsdag "på riktigt". Vilket för vår familj innebär att ta massa bilder och käka massa tårta, haha.

Syrran har det lite tungt nu med praktik på heltid, ingen förskoleplats för Leon än och bollandet med att hitta någon som kan ta hand om Leon  om dagarna då det är svårt att hitta dagmamma/barnvakt. Hon får nästan planera en dag i taget och bördan blir tung på mina föräldrar, speciellt min mamma. De vill ju så gärna hjälpa till men pappa jobbar heltid som lärare och mamma är ju fortfarande väldigt svag, trött och inte återställd efter cancern. Dessutom är mamma bara sjukskriven till mars, sedan blir det kanske att försöka hitta jobb för hennes del. Usch, det är tungt att veta att min lilla familj har det så kämpigt just nu. Jag gör allt jag kan för att hjälpa till det lilla jag kan dessa två veckor.

Även om all administration på Leon tär på alla, så är han verkligen allas vår räddare. Han räddade min syster från hennes destruktiva och syndiga (hittade inget bättre ord...) liv. Vet inte var hon hade varit nu om hon inte haft Leon. Leon bokstavligt talat räddade min mamma bättre än all behandling gjorde. Han var hennes motivation att kämpa på med sin sjukdom, utan honom vet jag inte om hon hade klarat det. Leon kan till och med få min vresiga, gamle far på bättre humör. Ser nästan aldrig pappa så glad och nöjd som när Leon sträcker armarna mot honom och när han leker med Leon. Leon har fått mig att vilja ha barn en gång i framtiden, en tanke som var väldigt främmande för mig för ett år sedan. Leon har även lyckats med konststycket att få min bror att vara väldigt försiktig med damerna eftersom Nima är livrädd för att bli ung pappa, haha.

Här kommer lite härliga bilder på min fina familj!

Även om man nästan genast blir trött på deras gnat och tjat och samma gamla bråk återupprepas utan någon konstruktiv lösning, så är dem min familj och jag älskar dem!

Fina Leon var uppklädd och sugen på tårta! 

Mamma Teresa hjälper Leon blåsa ut lilla ljuset!

Leons söta Nalle Puh-tårta och mina fina tulpaner jag fick av mina tjejer igår!

Leon får "spela" datorspel med morfar - kolla hans upphetsade blick!

Och öppna presenter får han göra också!

Mina syskon passade på att ge mig deras födelsedagspresenter: brorsan ska laga sushimiddag till mig på fredag och syrran gav mig supersöta matlådor med våra bilder på, haha! (Ursäkta fula bakis-Naffe!)

Stiliga Leon (hur stor är han?!) med Jockes vackra rosor som jag fick igår, i bakgrunden!

Sista bilden med fine morbror Nima!

No comments: