2014-02-08

Filosoferingar en regnig lördagskväll

Idag gick jag upp kl 9, hörde regnet ösa ner och låg kvar i sängen en extra timme. A gick upp och jobbade på vårt badrum med Dave. Jag körde i ösregnet till min moster. Hon hade lite presenter till min familj som jag skulle hämta. Hängde lite med moster och hennes man och käkade lunch, det var trevligt. Sedan åkte jag till den asiatiska marknaden och köpte godsaker till familjen och lunch till de två hantverkarna här hemma. Åkte vidare till See's Candies och Ross och köpte mer godsaker. Allt detta i ösregn. Har lite mer att köpa innan lördag. Ska bli skönt att åka till Sverige ett tag. Är inte så förtjust i stora renoveringsprojekt, tyvärr. Speciellt inte när de sker på den enda helgen vi kunnat göra något för min födelsedag...

Jag tror jag förväntar mig för mycket av A. Min födelsedag är på torsdag och jag vet att han klickat hem fina presenter från Marc by Marc Jacobs (eftersom jag fick välja dem...). Men jag hade förväntat mig lite mer tanke bakom min speciella dag. Fast det är ju inte så speciellt att fylla 27 år... När jag frågade A om vi hade några planer för min födelsedag, så bara sade han "maybe dinner?" och jag påminde honom om att jag jobbar 12-21 hela veckan förutom onsdag... Och han blev irriterad när jag frågade om jag förväntade mig för mycket och slängde ur sig: "do you want Marc Jacobs presents AND a surprise party?!". Personligen tyckte jag inte att det var för mycket att ge honom en exklusiv överraskningsmiddag, överraskningsfest och forsränning (som han alltid velat prova!) i vår/sommar.

Jag vet inte om det är jag som är överkänslig och krävande. Jag är väl bara van att bli bortskämd på mina förra födelsedagar av ex, vänner, familj... Vet att A alltid köper mig dyra presenter och jag är extremt tacksam över alla hans presenter, men jag önskar att han var mer... "Thoughtful". Hans familj bryr sig knappt om födelsedagar (hans mamma glömde hans), så det är väl en traditionsgrej också. Men jag vill skapa nya traditioner för oss, för vår framtida familj.

Försöker att inte ta det personligt och vara positiv. Jag menar, jag är lyckligt lottad som har ett fint hus och en fin man som bryr sig om att ta hand om vårt hus. Men det är lite tråkigt att sitta och plugga på en lördagskväll då jag kunnat gå ut och festa för att fira min födelsedag, medan ens make bankar plåt i rummet bredvid.

No comments: