2009-03-19

En dag i taget

Såret är rent och omplåstrat nu. Det initiala skärande, bultande, heta smärtan är borta och kvar återstår bara en molande värk. Den är inte särskilt störande, men så fort jag snuddar vid eller petar på det för att se om det har läkt, då bränner det till och jag snyftar till av smärtan. Jag måste lära mig att ge mig själv tid.

Det bästa sättet att förhindra att jag sitter och stirrar på en vägg är att sysselsätta mig. Mitt schema är så kaotiskt nu att jag inte har något val.

Torsdag: inlämning av uppsats och tentaplugg
Fredag: tentaplugg, räckmackafest hos M (vi vet ju hur de festerna brukar gå till...) och eventuell utgång på Värmlands/ÖG (kom ihåg detta, mina favoritvakter!)
Lördag: dödsfall, tentaplugg och jobba på Pharmen 16-01
Söndag: ångest, tentaplugg
Måndag: redovisning av protokollen på (sv)engelska, tentaplugg
Tisdag: Muntlig tentamen med herr Grahnén och min grupp som alltid har så mycket att säga, obligatorisk tentafest
Onsdag: Ny kurs Global Farmaci och legendarisk pubrunda med teknoelektrikerna (?)

Och så har det plötsligt gått en vecka! Veckan därpå väntar en kulinarisk njutning i form av västgötsk middag i A.Ms kök och på onsdagen 2/4 åker vi till Taiwan! Två härliga veckor väntar i Taiwan och sedan bär det av med en semestervecka i Hong Kong! Är tillbaks i Sverige lagom till supandet på Valborg.

Blir ju alldeles matt. Jag kanske ska gå och lägga mig igen.

2 comments:

Kenneth Johnson said...

Hejsan!
Är tentafesten obligatoriskt? Jag hoppas det innebär buffé på Pharmen. Annars får jag väl ansluta till Snerkes efter det, fastän det är möte 08.15 på onsdag;)

Naffe said...

Hej Kenneth! :)
Jajjemänsan! Buffé på Pharmen? Blir det en sådan alltså? Var, när, hur? Annars får du som sagt ansluta dig asap! Inga undanflykter! ;)