2009-03-22

Sju timmar

Sju timmar. Sju långa, syresfattiga, jävliga timmar tog stipendiemötet idag. Från kl 10 till 17 på en tentaplugg-söndag satt jag och höll inne mina hostattacker, sade "ja" och "nej" och höll på att svimma av trötthet. Vad får jag för det? Ett "bra jobbat!", en Quattro Staggione och brytleg på Värmlands. Förstår inte varför man ska hålla på och slita ut sig själv. Tror inte jag fick några stipendier heller. Suck. Men stipendienämnden bestod av trevliga "wermlenninger" i alla fall.

Mitt på mitt överbelamrade skrivbord ligger en trasig slickepott. Vad den har varit med om vill ni inte veta... Om ni är tillräckligt observanta när ni kollar på bilderna nedan kan ni faktiskt lista ut hur den hamnade här. Jag säger bara: lite räkor, lite lila bål och lite GT kan ge mycket effekt. Väl på Värmlands var jag så glad att jag nästan gick med på att döpa om min blogg till En studentskas bekännelser/Vaktbloggen... Funderar på att visa er bilden på min favoritvakt S från den tiden då han fortfarande hade hår. Men jag ska inte utmana ödet...



À casa Johansson och på Värmlands köttmarknad 20/3.

No comments: