2009-03-16

Konsten att slappna av

Jag är en person som har väldigt svårt att slappna av. Idag intervjuade jag entreprenören och farmaceuten Laila Ibrahim Bengtsson för min entrepreneurship-uppsats. Klockan 16 skulle jag ringa henne och klockan 15.45 satt jag redan med headset på, en vattenflaska och halstabletter framför mig, mobilen i handen och darrade med ena benet. Det gör jag när jag är nervös, rastlös, sexuellt frustrerad eller stressad, vilket jag typ alltid är (kanske inte allt på en gång). Intervjun gick bra, förutom att hon sprang iväg varannan minut för att serva kunder. Men det var jag som valde tiden, så jag får skylla mig själv. Nu ska jag bara sätta mig ner och skriva ihop den jävla uppsatsen.

Update: kalla kriget dag 3 - livstecken, men inte mer än så. Jag tar en dag i taget.

No comments: