2009-03-12

Pharmada 2009

Som ni kanske vet fick jag äran att vara Pharmada-värd i år. Här kommer min historia:

Morgonen började bra. Jag cyklade mig svettig till BMC, tio minuter försenad för att min säng aldrig känts så lockande. Väl där möttes man av värdförmannens (kvinnan) nervösa blick och projektledarens dödsnervösa leende. Efter en del bordsbärande och "var fan är mitt företag/mitt företags montergrejer?!" så började företagen strömma in lugnt och sansat. Mina företagsrepresentanter (Apoteket, Aco Hud, Venturecup och ISPE)var riktigt trevliga och visste vad de höll på med, så för mig var det ganska lugnt och skönt. Andra värdar åkte till Folkes för att handla godis och blev nästan utskällda när de ville hjälpa till.

Efter en stressig lunch och ett mordförsök på en av BMC:s datorer (den vägrade skriva ut mitt företags presentationshandouts) satte Pharmadan igång. Mina företag klarade sig finfint utan mig, undantag för då jag rände runt hela BMC för att hitta grenkontakter för att organisatören tagit mitt företags grenkontakt för att han "trodde att de inte behövde den". Jag minglade runt lite, tjuvlyssnade på konversationer mellan studenter och företag och imponerades av A10:ornas målmedvetenhet. Än är det för tidigt för en liten A8:a som dessutom har ett extra år kvar, för att försöka sälja in sig och lämna fram CV. (Vill inte bli stor och börja jobba!). Så jag ägnade mig åt godisätande och pennknyckeri. På tal om gratissaker.
Det lönar sig att vara Acos värd. Var ni vid deras monter? Såg ni lotion-himmelriket? När Pharmadan var över kallade de sig till mig och beordrade mig att välja det jag ville ha från deras monter. Gratis. Eftersom jag jobbar obetalt tackade jag inte nej. Hallelujah!

So far so good. Kaoset började när vi kommit fram till Pharmen för mingelmiddagen. Jag lämnade in min jacka i garderoben och lämnade in mig själv. Istället för att njuta av en middagsbuffé och mingel med mina företag stod jag och svettades i kaoset i garderoben. Inga ordnade lappar, massa galgar överallt, 50 meter lång kö. Efter kanske 45 min slit trodde vi att vi skulle få lite mat åtminstone. Men nej. Projektledaren vinkade in oss i köket. Mat? Tänkte jag. Hacka grönsaker! skrek projektledaren. Hur mycket jag än jobbade gled maten längre och längre bort från mig. Riktig Kafkasituation. Rys.

Kvällen avslutades i alla fall med värdmys, jordgubbsglass och "trevligast/otrevligast företag"-snack. Så nu är jag till sist mätt, nöjd och mina fötter som har varit
instängda i stövlar hela dagen, skulle behöva massage och skrubbas ordentligt. Kanske inte i den ordningen. Imorgon blir det att jobba på Värmlands igen! Så trött att jag inte ens orkar säga potatis.


Detta fick jag med mig hem från Pharmadan: inga jobb, 2 warm breeze face cream, 2 försvarets hudsalva, cliniderm deep clean mousse, myggspray, sollotion, sun lip balm, face/body cream, face gel, minitub Decubal, 2 delicatobollar, kexchoklad, vattenflaska AstraZeneca, 2 pennor. Min excellenta värdförman/kvinna och värdkollega var ganska trötta.

3 comments:

Anonymous said...

Chi cung muon nhung mon ddô`ma em dc...ACO ACO ACO...me like!!! Du är värd alla dessa produkter...bra marknadsföring. men kexchokladen o delicatobollarna där...hmm ACos????

Snart är det 2/4...håll ut. Kramar om

Anonymous said...

erkänn, du vågade inte fota allt glidmedel!

Naffe said...

Chi T, delicatobollarna serverades under hela Pharmadan int hos ACO ;)

Annika: Jag hittar inte mina glidmedel!!! :'(