2009-05-10

Akademiska Rodden 2009

Idag vaknade jag klockan 10.30! Första gången sedan jag kom hem från Asien som jag vaknar så sent. Annars har jag vaknat av helt mig själv senast vid nio eller tvingat mig upp vid sjutiden för föreläsningar. Naffe har landat i Sverige på riktigt nu.

Eller så berodde min trötthet på att jag var helt utmattad efter en underbar dag igår! Akademiska Rodden 2009! Klockan 10 pallrade jag ner mot Fyrisån för att möta upp mina lagkamrater i Team Farmis. Efter en nervös stund peppande och spanande på motståndarna gick vi ner till vattnet för att värma upp och ro båten till startposition. Uppvärmningen gick grymt bra förutom det faktum att vi knappt visste vilken position vi var och vad skillnaden mellan stråk och stryk var... Men alla rodde i takt och vi bara flög fram. När vi väl var i startposition och startskottet gick av satte dock nervositeten in. S ramlade av slejden, A:s peppande gjorde oss ännu mer nervösa och alla började skvätta hejvilt istället för att ro i takt. Men vi fick en riktigt schysst tid (1.41.00) ändå! Vi blev Pharmen-bästa av 5 lag! Yay! Efter att ha hejat på alla Pharmen-lag och spanat på massa frackar (fanbärare) begav jag mig hem till Ekeby för att heja på IF Stjärnan istället.

Dagen avslutades med en gasque på ÖG för alla roddarlag. Ok mat (västerbottenpaj - kalv - pannacotta), ok vin, mycket angenämt bordssällskap och sådär underhållning. Men det var riktigt riktigt kul och trots allt gratis! Tack Akademiska Hus!

Nästa vecka ser ut som förra. Föreläsningar på förmiddagen, jobb på eftermiddagen och en ny uppsats på kvällen. Ska försöka klämma in visumförberedelser (kaos!), träning (har köpt nya träningskläder!) och en vårkonsert också!


Bilder från Akademiska rodden! Klicka för att förstora.



Ba ngoai va ong ngoai thuong men, con luon luon nho den ong ba. Thuong mai mai.

No comments: