2009-05-19

Studenter, studenter!

Vi satt på föreläsningen och skämtade om att man borde börja köa vid Snerikes redan vid kl 15 om man ville komma in på Brygganpremiären ikväll. Alla skrattade lite och tänkte inte mer på det. Men när jag cyklade förbi Snerikes vid halv fyra höll jag nästan på att cykla in i en tant med hund. Klockan är 15.30, Bryggan öppnar kl 17 och kön är redan många meter lång. Seriöst. Efter 4 år i Uppsala blir man fortfarande matt av hur festgalna studenter kan vara.

I och för sig. Om jag går på Bryggan ikväll, på Räckmacka III imorgon, Stocken på torsdag, trädgårdsfest på fredag, vårbal på lördag och tar mig en återställare på söndag, har jag druckit alkohol varje dag denna vecka! Nej, just det! Jag är ju gammal och trött nu.

Här hittar ni mig, frossande på räkor och aioli i sommar! (Bild: http://www.bryggan.snerikes.se/)

No comments: