2009-05-12

Hippieflätor och Andy Warhol

För att klara mig igenom en eftermiddag på jobbet utan att somna eller trakassera mina kollegor för mycket har jag min Ipod på högvarv. Idag är det The Doors som gäller. Jag får alltid en lust att gå på en riktigt cannabisrökig fest och dansa barfota med små flätor i mitt rufsiga hår (och en vit broderad blus) när jag lyssnar på The Doors. Ibland inbillar jag mig att jag är sotig runt ögonen, dansandes lite sådär heroin-chic, och är på en fest på Andy Warhols The Factory också. Helt störd. Hade en riktigt seriös The Doors-period i mitt liv på högstadiet. Vårt gäng "satt" och låtsasrökte på i korridorerna och kallade oss för ippies (eftersom vi var för fattiga för att köpa knark och vara hippies på riktigt). Good times. Så oskuldsfull och lycklig man var...

Nej, nu måste jag byta musik. Hoffmaestro & Chraa får det bli. Nu tänker jag plötsligt på Corona, stora sombrerohattar, en stökig bakgård i Mexico, en kondor... Alternativt spränga fram över den amerikanska slätten på en svart häst i solnedgången... Skärpning!


Favoriten. Mesig tjejöl eller vin Diesel-dricka?

No comments: