2009-05-30

Vålullar och svennebananer

Igår ordnade jag en liten middag för gänget som var iväg till Asien och andra asian-wannabes. Trots att vi blev två timmar försenade så blev det lyckat till slut! Tyckte jag i alla fall. Jag hade excellenta hjälpredor och världens bästa sous-chef i köket. Alla rätter blev ungefär som jag tänkt mig. I Asien äts ju inte rätterna i följd som här utan allt ska serveras rykande hett samtidigt. Detta sätter ju press på kocken som måste bli klar med allt på en gång... Såhär såg menyn ut:

Limedoftande kål- och räksallad med frasiga räkchips
Kycklingryta med smak av ingenfära och chili
Sizzling vitlöks- och chililax
Kinakål- och haricoverts-wok
Vårrullar à la Naffe med sallad, thaibasilika, koriander och fisksåsvinegrätt
Lis i liskokare
Efterrätt: Jackfruit, kokos och kokosgelé-cocktail

Tyvärr blev det inga bilder, eftersom jag var indränkt i frityrolja hela kvällen. Alla sniffade, dippade, smakade och njöt (hoppas jag)! Cred till alla som testade allt och åt allt på rätt sätt! Det roligaste var faktiskt när C och R friterade räkchips, de är ju duktigare än mig! Kände mig som en stolt asian mama.

Idag blir det att sola lite, jobba lite och tentaplugga mycket!

No comments: