2009-05-12

Non smoking

Idag när jag gick ut på jobbets terass erbjöd en kollega mig en cigg. Jag avböjde artigt, varpå han exklamerade skämtsamt: "Jaha, trodde du rökte, du ser ut som om du skulle kunna vara en rökare..." Jag frågade varför. "Ja, du skulle passa med en cigg i handen..." Jag blickade på mig spegelbild i glasrutan. Klädd i helsvarta sunkiga kläder med matchande svart skinnjacka och rufsigt svart hår. Halvblek, frusen, glåmig hy, småfet (fördomar, fördomar jag vet)... Ja, banne mig, jag ser nästan ut som en rökare. Var är mina glory days?


Mobba mig hur mycket ni vill. Då var jag faktiskt nöjd med mig själv. Marseille, 2008

3 comments:

Naffe said...

Hurra för ordvits!

Alma Kirlic said...

Nej Naffe, han menade att du var cool. Ju.

schlymon said...

Va?! Har du också vart i marseille? Jag var där en hel vecka och hälsade på min kusin. Gillade den stan faktiskt. Saknar dig å reg jättemycket! Hoppas att vi kommer ses i sommar! Kram