2009-05-05

Kricket och krocket

Jag har äntligen lärt mig skillnaden mellan dessa sporter... Kricket älskas av engelsmännen och min underbare gymnasielärare Steve Bater har lärt mig spela det. Krocket är att skjuta bollar på en gräsmatta med en klubba som är mycket roligare att slå på sina medspelare med. Så mycket lär man sig efter 5 timmar på jobbet.

Idag har jag varit i skolan 8-12 och på jobbet 12.30-18. Fy fan. Det är så mina veckor ser ut i typ hela maj. Men det är så man tjänar sitt levebröd!

Helgen är alltså över till slut (jag vet att det är tisdag idag). Valborgsmässoafton var en härlig dag med champagnefrukost på Pharmen, gamla vänner, sol i ögonen, lunchpicknick i Ekonomikumparken, champagnegalopp på älskade Värmlands, skumpa i ögonen och avslutades med "misslyckade" sotiga korvar. 1:a maj gav lika mycket sol i ögonen, glass vid Fyrisån och en mysig bussresa hem till småstaden. Resten av helgen satt jag mest i hammocken i mammas trädgård och åt glass.

Ursäkta ett lite rörigt inlägg. Är lite speedad efter en näve honungsrostade jordnötter. Nu: Global Farmaci-uppsatsen!




Överst från vänster: Drinkfest hos M, kvalborgdans på V-dala, Lkpg-gänget i Ekonomikum och blött på Värmlands galopp.
Obs! Asiatposen håller i sig.

No comments: