2009-05-19

Sponsored by Google

Jag måste bara tipsa er om något som har förändrat mitt liv. Eller kanske inte så pass, men... I alla fall: IGoogle. Så grymt bra. IGoogle är en gratisprodukt från Google där man kan göra sin egen startsida. Där kan man samla allt, då menar jag ALLT som man behöver på en sida. Gmail, Hotmail, Facebook, Google Reader (RSS från alla bloggar du läser), Google Calendar, Google translate, väder, nyheter från alla möjliga tidningar, tyda.se, hitta.se, valutaomvandlare... You name it! Bara att lägga till de gadgets man vill och så har man allt på sin startsida. Sedan kan man logga in på sin sida från http://www.igoogle.com/ från vilken dator som helst och ha alla sina grejer på en sida istället för att logga in på först hotmail, sedan gmail, sedan Facebook...

När jag ändå är igång så kan jag rekommendera Picasa också. Gratisprogram för bildredigering för dem som inte orkar sitta i timmar med Photoshop. Som en klok killkompis till mig sade: Lita aldrig på en tjej/kille med Photoshop...

Så här se min IGoogle ut. Hur ser din IGoogle ut?

2 comments:

Anino said...

Men alltså, alla de här klyftiga rationaliseringarna gör ju bara att jag inte får sitta lika länge vid datorn! Det är ju inte bra.

Naffe said...

Muhahaha!