2013-03-12

75 minuter

Kom hem klockan 21.30 från gymmet! Jag och Sofie körde 75 minuters box och var helt slutkörda efteråt. Kommer att kännas i morgon garanterat. Det var en seg dag på jobbet och jag gick runt med magkatarr och huvudvärk (bästa kombon!), så det var skönt att avsluta dagen med en ordentlig genomkörare. Nu känner jag mig som en ny person igen.

Massor med TACK till alla som har hört av sig idag med lyckohälsningar, tröstande ord och digitala kramar. Flera gånger blev jag alldeles rörd över det ni skrev. Det betyder mer för mig än ni tror. Sedan finns det dem som jag trodde var mina närmsta vänner som inte ens hört av sig, inte ens ett fjuttigt sms, men jag antar att folk är upptagna med att ha ett liv. Men till alla er som förstår hur några få ord kan styrka, tack. Bara att jag vet att ni finns där för mig och att ni bryr er, gör mig starkare. Tack, mina vänner.

Mamma ska få en kateter inopererad i bröstet på torsdag, de kunde inte placera en på hennes arm (fan!). Cellgift tar död på blodådrorna, en kateter förhindrar detta och underlättar administreringen av cellgift. Sedan ska hon få sin första cellgiftsbehandling i dropp på fredag. Jag är ledig på fredag, så jag kommer att följa med. Så himla läskigt. Vi vill så klart att hon får behandling så fort som möjligt, men det känns ändå läskigt.

Svettig, dödstrött, orolig som fan, men glad ändå.

No comments: