2013-03-27

Grekafton!

Idag jobbade jag 10-19 och det var en ok dag. Mycket glad påsk hit och dit. Mysigt. Efter jobbet mötte jag min kära Sofie och vi skulle gå till Platens och ta en köttbit. Men det var, hör och häpna, fullbokat! De senaste gångerna jag varit där har det ekat i väggarna för att det var så tomt... Men folk har väl precis fått lön och vill bränna lite cash. På tal om cash, gissa vem som måste betala tillbaks på skatten?! Några hundralappar bara, så det var ju tur det...

Jag och Sofie gick i alla fall till grannen Olympia, där min darling Jocke serverade hur många bord som helst helt själv. Stackarn. Vi slog oss ner och beställde i alla fall in en grekisk mixtallrik med souvlaki, lamm, grekisk biff, friterad zucchini, tzaziki, aubergineröra, fyllda paprikor, oliver och grekisk pommes. Himla gott! Efter maten kom vår heta servitör mr Tightass ut och bjöd på hemlagade chokladtryfflar! Fantastiskt!

Tack darling Sofie och darling Jocke för en mysig kväll!

Vår grekisk grillmixtallrik, mmm!

Hemmagjord vit choklad- och mörk chokladtryffel och blåbär on the house!


Stiliga servitören Jocke Tightass på mysiga Olympia

No comments: