2013-03-17

Supersöndag

Vaknade kl 9 och fick sms om att jag skulle hämta min lilla systerson kl 11 och vara barnvakt åt honom några timmar. Men plötsligt dök pappa upp med bebisen för min syster var tvungen att åka till BB. Så mamma fick hänga med Leon och jag och pappa fick hänga med till sjukhuset (Gud, jag är redan trött på att hänga sjukhuset). Vi var på BB från 14.30-16. Roligt sätt att tillbringa sin lediga söndag. Men tydligen har stackars syster fått en infektion i kroppen och mycket annat jobbigt diskuterades med barnmorska och läkare. Det är inte lätt att föda och ha barn, hör ni.

Usch, mycket som händer nu. Men efter sjukhuset åkte jag ner till älskade gymmet och gymmade en timme med älskade Sofie. Vi körde effektivt och tungt. Sedan köpte vi med oss varsin kebabtallrik (haha, plus minus noll, jag vet) och satte oss framför Sex and the City. Till efterrätt blev det jordgubbar och grädde! Mmm...

Mamma var så söt som smsade mig "relaxa och ha det så kul, du förtjänar det". Älskade mamma. För henne skulle jag kunna gå över lik.

Min fantastiska lunch bestående av seafood-nudelsoppa med asiatisk kål

Väntade på Sofie på gymmet, lagom peppad!

Kebabtallrik och Sex and the city - det är livet!

Mmm, jordgubbar och grädde!

No comments: