2013-03-28

Skärtorsdag

Hur har eran skärtorsdag varit? Min har varit förvirrande och stressig. Dagen började med att jag tog en tidig buss för att vara på jobbet kl 8.30. Precis när jag gjorde mig redo för att gå av bussen åkte den med ett "vrooom" förbi min hållplats! Ingen i den fulla bussen skulle av vid min hållplats (centralt torg i Lkpg) så ingen hade tryckt på stopp-knappen. Vad fan? Har aldrig hänt förut. Fick ta en 5 minuters promenad in mot stan igen...

Idag var det mycket kunder och mycket hets på jobbet då typ hela stan kom på att de behövde sina läkemedel innan påskhelgen. Roligt att jobba med mycket kunder, men jag var ganska slutkörd i slutet av dagen. Började dessutom plötsligt må illa vid fyratiden och kände mig helt yr och konstig i magen... Hade planerat att gymma med Sofie efter jobbet, men icke. Höll nästan på att missa bussen hem då den brummade förbi mig medan jag skrek "helvete" och sprang som en blixt efter den. När jag kom fram till bussdörren stängdes den i ansiktet på mig och jag blev så paff att jag skrek "VAD FAN?" mitt bland allt folk som väntade på bussen. Dörren öppnades dock av en chockad chaufför.

Åkte hem och käkade middag med syrran som var på besök och lekte med Leon istället. Mår fortfarande illa och har ont i magen, konstigt.

Skär himmel på skärtorsdag

No comments: