2011-02-10

Första patienterna!

Fick ta emot mina första patienter idag! Tjoho! Nervöst var det. Tror jag var röd i ansiktet de tre första patienterna och det kändes som om det tog mig en timme att göra rätt. Men varken min handledare eller några patienter klagade. Det var faktiskt roligt. Nu övar jag mest på att göra alla stegen och hela processen rätt, så jag ger inte så mycket rådgivning, utan det sköter handledaren. Men det kändes bra.

Med risk för att låta tjatig: jag trivs så himla bra på mitt apotek. Vi fikar, retar varandra, skrattar högt och bryr oss om varandra. Jag, de gravida damerna och tanterna. Vi är ett bra team.

Och så har jag läst ut Oscar Wilde's The Picture of Dorian Gray också. Den var sjukt bra! Otroligt välskrivet och jag älskar Wilde's humor och han får till så många fantastiska one-liners och citat att det är galet. Dessutom är själva berättelsen och huvudpersonen fantastiska. Den får NNNN av NNNNN!

Jag är så stolt över mig själv! Inte stolt över mitt hår dock. Katastrof.

No comments: