2011-02-05

Rainy rainy day...

Ah, det finns knappt något härligare än att man vaknar av att regnet smattrar mot rutan och vinden viner runt husknutarna... Och man är ledig! Då är det bara att dra täcket tätare om sig och sova en stund till. Bäst.

Annars då? Annars är jag ensam hemma och det är alldeles tyst i huset förutom regnet som smattrar... Jaha ja. Det är väl bara att sätta igång och betala räkningar, maila viktiga mail och sedan plugga lite. Köpa gymkort måste jag också göra...Yeah right! Kommer att sluta med att jag bara kryper upp i sängen och läser en bra bok. Men det är jag värd!

Ibland måste man tänka så. Mitt liv går ut på att njuta. Är det regnstorm unnar jag mig med en bok, är det en sommarkväll unnar jag mig med ett glas rosé med en vän på en uteservering och är det en händelselös dag går jag till gymmet. Gör precis vad ni känner för! Med denna inställning tvingar jag mig aldrig till något utan är alltid nöjd med livet. Jajjemänsan.

No comments: