2011-02-01

Intervju med the pharmacist to be

F: Naffe, hur känns det efter första dagen på praktiken?
N: Det känns jättebra! Det var avslappnat och lärorikt. Fick inte göra så mycket idag men har skrivit på massa papper, fått massa information och schema för de nästkommande 2 veckorna iaf.

F: Vad var bra?
N: Kollegorna (tanter och gravida damer) och chefen är jättetrevliga och speciellt min handledare är super! Avslappnad, rolig och väldigt schysst. Kort dag 9.30-14.30!

F: Vad var sämst?
N: Saknade min söte kille hemma och det var lite trist att bara sitt och läsa på intranätet.

F: Vad ser du fram emot och vad bävar du inför angående praktiken?
N: Ser fram emot att lära mig allt om hur det funkar på apoteken och att lära mig bli en duktig apotekare! Bävar inför att inte komma ihåg/ kunna någonting om läkemedel och hela systemet!!! Att expediera fel till någon kund...

F: Vad händer imorgon?
N: Börjar kl 8.30, ska gå med varuansvariga och lära mig lite om vårt sortiment. Ska väl också läsa mer på intranätet och börja läsa på författningar. Kanske får gå med en farmaceut. Visste ni att jag är den enda med apotekarexamen på mitt apotek?!

Vi hörs imorgon! Puss!

No comments: