2011-09-23

Better Sex Diet


En av mina amerikanska sorority-vänner postade den här länken på Facebook. Roligt för en kemist som jag att läsa! Tydligen ger den här maten dig bättre sexliv:
  1. Mörk choklad - fenyletylamin frigör samma endorfiner som vid sex (vem älskar inte choklad?)
  2. Chili - capsacin härmar symptom vid upphetsning (kan inte leva utan chili)
  3. Banan - serotonin ger bättre humör, verkar lugnande och ger muskelstyrka (gratis på jobbet!)
  4. Sushi - lax och makrill fullproppade med omega-3 som behövs vid sexhormonsproduktion, tonfisk med selen ökar spermaproduktion, ingenfära hjälper till med blodcirkulation och edamame är naturligt glidmedel (sushi är förmodligen min favoritmat)
  5. Rödvin - ökar östrogenhalten och innehåller resveratol som ökar blodcirkulation (då vet ni vad ni ska dricka när ni är ute och raggar)
  6. Frukost - havregrynsgröt ökar testoteron och apelsinjuice med vitamin C ger energi (älskar gröt, men hinner typ aldrig koka det på morgonen...)
  7. Kaffe - kaffedrickare har mer sex enligt studier och riktig socker frigör serotonin (räknas latte?)
  8. Granatäpplejuice - innehåller polyfenoler som ökar blodcirkulation (finns i närmsta turkbutik)
  9. Sparris - rikt på ett B-vitamin som ökar histaminet i kroppen och gör det enklare att få orgasm (jag och boyfriend älskar sparris!)
  10. Rött kött - innehåller zink som... lång historia, men det ger bättre sexliv (mmm steak mmm)
  11. Ost - gör det lättare att orgasm och ökar blodcirkulation i nedre regionerna hos killen (var förmodligen fransman i mitt förra liv, så mycket älskar jag ost!)
Sammanfattning baserad på denna artikel: jag har ett fantastiskt sexliv! Ät och sexa gott i helgen, gott folk!

Naffe och rödvin, Uppsala 2008
Naffe och sushi, Hollywood, 2010
Naffe och bun bo hue med mycket chili, Sac 2009
Naffe och apelsinjuicen, Las Vegas 2010

No comments: