2011-09-12

Where to, my dear?

Något som ni alla kanske inte vet om är att A kommer till Sverige i december! Han kan tyvärr bara stanna två veckor, men jag vill göra de två veckorna till hans mest minnesvärda någonsin! Jag kommer att ha ungefär 6 semesterdagar jag kan ta ut då, så vi kan inte åka någonstans långt. Än så länge planerar jag detta...

Utflykt 3: Stockholm. När A landar i Sthlm ska jag försöka vara ledig så att jag kan möta honom på flygplatsen och spendera någon eller några nätter i vår vackra huvudstad. Sist han var i Sverige hann vi inte se så mycket av Stockholm. Men jag hoppas att vi har lite mer tid denna gång så vi kan strosa i  Gamla Stan och Djurgården och bara njuta av god mat och varandra. Kanske syrran och Uppsala-vännerna (Björn, Erica, Muhammad, Lisa, Helen, jag menar er!) kan ära oss med en dejt?




Utflykt 2: Ice Hotel, Jukkasjärvi. Någon gång måste man väl testa på att sova på en säng byggd av is i -5 grader? En natt i det enklaste rummet för två kostar från 3700 kr... Eller så kan man bo i Kiruna (som ligger 30 min därifrån) och åka dit på sightseeing och ha en romantisk middag i deras restaurang där de serverar en del mat i tallrikar av is från Torne älv! Kanske blir bäst så. Vet inte om min kaliforniska man kommer att dö av köldchock redan när han landar på Arlanda...




Utflykt 3: Jul på Liseberg. Strosa runt i goa Göteborg och uppleva mysiga Jul på Liseberg! Kanske njuta av ett äkta svenskt julbord med Lena och hennes vänner?



What do you think, babe?

3 comments:

Anonymous said...

I like all three to be honest. anything w/ you sounds fun love... but if i had to pick it would be 1 or 3. i like the idea of an ice hotel but i would love to meet and spend time w/ the ppl you love too. i'm off to bed love you.

-A

Naffe said...

You're the best, baby!

Erika aka BFF said...

I would love spend time with you guys :D Really looking forward to seeing you again A! O Naffi såklart :)