2011-09-27

The Help eller Niceville som den också kallas på svenska

En fantastisk film om kvinnlig vänskap och tyst mod. Rekommenderas till alla som vill fälla ett par tårar över orättvisorna som härskade i den Amerikanska södern på 60-talet. Vad som störde mig var att de kvinnorna blev lite väl stereotypa, de afroamerikanska kvinnorna var överdrivna, blondinerna var överdrivna. Men allt som allt var det en riktigt fin och sevärd film som väcker många tankar. Jag är så glad att vi lever på 2010-talet, men kom ihåg alla länder där diskriminering och rasism fortfarande är vardagsmat. Fy fan.

Men hör ni, bio på en vardag är ju riktigt nice. Mer sånt! Tack Lisa och Linnea (och Anna) för en trevlig kväll, mest Lisa! 

The Help får NNNN av NNNNN

2 comments:

Micaela said...

Åh! Jag har ju läst boken. Trodde inte att de fanns en film. Nu måste jag se den!
Tyvärr kan jag inte komma i helgen. Vårat jobb ska på Ladies night i Leksand och kika på alla hunks ;) haha
Hoppas du får det toppen!

Naffe said...

Vad synd, men hoppas ni hade det roligt, gumman! :)