2012-04-14

Filosofierar

Jobbade 10-14 idag och alla kunderna var så glada och trevliga för att det är sol idag. Sverige skulle vara bästa landet att bo i om det var sol året om. Alla är så mycket trevligare då.

Detta är min första helg i Sverige på typ 1 månad nu. 3 helger i USA och 1 helg i Finland. Känns skönt. Hade sett fram emot att flytta hem min resväska (som jag levt ur) till min lägenhet och ha en helg för mig själv. Men de planerna gick upp i rök när min far åkte in på akuten. Min mor och syster ska till Holland söndag-onsdag och de tycker att jag ska bo hemma då och hålla ett öga på min far. Suck. Det är ju självklart att jag gör det, men jag känner mig egoistisk som helst av allt bara vill dra mig till min ensamhet i lägenheten. Är jag en egoistisk människa? Usch, vill inte ha svaret på den frågan.

Det är min första helg jag kan ta tag i saker som jag borde gjort för längesedan. Typ skicka viktiga mail och uträtta massa ärenden som jag inte hunnit med. Typ fixa en manikyr och pedikyr. Kanske äntligen börja plugga ur min feta Comprehensive Pharmacy Review... Tror jag ska börja med att ta en powernap.

Sol ute, brun inne!


No comments: