2012-04-24

Lily & Lolo

Kom precis hem från en rolig Lily&Lolo-kväll med Apoteksgruppen. Det som var roligt var att spana in alla andra damer som jobbar på andra Apotekgsruppen-apotek i Östergötland. Kan ju säga att jag sänkte medelåldern rejält. Och att alla fördomar man har om tråkiga, korthåriga gamla apotekstanter stämmer (med vissa undantag!)... Själva informationen om sminket visste jag det mesta redan, även om det var en del nya saker när det kommer till mineralsmink. Verkar ju super, läs bara detta

Hur som haver, vi började med att fika och på fikat såg vi en väldigt ung tjej med alldeles för mycket smink (transvetit-varning) springa ut och in. Jag och kollegorna fnissade och skämtade om att hon kanske var vår föreläsare. Och det var hon... Trots att hon var ganska oinspirerande var föreläsningen intressant. Hon sminkade även en dam från apoteket i Åtvidaberg för att instruera och visa oss hur man sminkar mineralsmink och det blev helt ok. Tänk vad lite smink kan göra damerna snygga! Därefter fick man sin "goodiebag" som visade sig vara en foundation som hon valde ut åt oss och en kabukiborste. Helt ok, som sagt. 

Jaja, jag ska väl prova det denna vecka och låt er veta vad jag tycker om mitt mineralfoundation... Men från och med i morgon, mina Linköpingstjejer, finns Lily&Lolo i vårt sortiment på apoteket Wasen! Kom och köp! 

Anledningen till varför jag fortfarande är mätt nu...
Kabukiborste och mineralfoundation i färgen Cookie!

1 comment:

Marie said...

Jag körde Vichykväll ikväll och Björn Axen imorgon, mycket så här på vårkanten!