2012-10-06

Livet på en räkmacka?

Lyssnar på denna låt från Dada Life och pluggar om kommunikation. Anser mig själv vara en ganska bra kommunikatör, men alltid lär man sig något nytt. Jag får se det här pluggandet som en väldigt nyttig repetition och inlärning av nya grejer. Ibland är jag bitter på att jag sitter ensam och pluggar på en lördagskväll medan alla andra får göra roliga saker eller i alla fall vila sig (åh!). Men det kommer ju något bra utav det.

Inget har kommit gratis till mig i livet. Har kämpat mig igenom 5 år apotekarutbildning. Har alltid kämpat för att varenda jobb jag haft, aldrig fått något sommarjobb eller jobb genom kontakter. Har lyckats komma iväg på ett utbytesår efter att ha jobbat hårt inom nationsvärlden och efter många om och men. Så ingen kan komma och påstå att jag har glidit fram på en räkmacka. Men har jag velat något har jag alltid lyckats kämpa mig till det.

Därför vet jag att jag kommer att klara detta. Om inte på första försöket, så andra. Jag ska kämpa för att fixa det här provet, fixa en praktikplats, göra examensprovet och lagprovet och sedan ska jag få jobb. Så är det bara. Lika bra att sluta lipa och börja jobba.

No comments: