2012-10-04

Vickis vintagebutik

När jag låg och var sjuk häromdagen läste jag ut en chick-lit vid namn Vickis vintagebutik (Anthony blir så chockad när jag säger att jag läser ut en bok på en kväll, men jag är en riktig bok-ätare). När man läser baksidan på boken tror man att den är ytlig och handlar om kläder och kvinnoproblem. Men den är en grymt fin berättad historia om två kvinnors öden som vävs samman: en ung kvinna som precis öppnat en vintagebutik och en gammal dam som levde i det andra världskrigets Frankrike. Dessutom får författarinnan mig att bli ännu mer fascinerad av vintagekläder med sina autentiska återgivningar om vintageplagg och historier om modehusen. En fin och ganska realistisk (för att vara en chick-lit) bok om fantastiska vintageplagg, sviken vänskap och att gå vidare i livet. Jag ger den NNNN av NNNNN.


No comments: