2013-04-10

Housewife-poängen ökar

Min onsdag har varit produktiv. Egentligen skulle jag ha hängt med A's mamma Liz idag men hon ställde in, så jag har spenderat förmiddagen med att städa lite till. Idag var det tvättrummet som fick ett ansiktslyft. A är så imponerad över hur effektiv jag är. Jag är också lite imponerad. Jag har insett att jag gillar att städa, eftersom jag är ganska effektiv, ser jag resultat direkt. Jag har alltid känt som om det är hans hus och att jag inte behöver göra något, men nu ska jag ju snart flytta hit och det känns bra att veta att jag haft ett finger med i spelet, veta var allt är och rensa lite åt honom.

Måste tipsa er om ett mirakelmedel som A visade mig igår. Vi köpte med mat från Chipotle, eftersom vi skulle åka till Vallejo direkt efter jobbet och jag käkade en himmelsk steak burrito. Dock spillde jag salsasås över hela min vita t-shirt. Jag hatar att käka i bilen... Men i alla fall så stannade vi till vid ett Wal-Mart och A köpte en Tide To-Go Instant Stain Remover. Alltså en penna som tar bort fläckar. Helt magiskt! Gnuggade lite medan vi åkte och vips var fläcken borta! Vet inte om den finns att köpa i Sverige ännu eller om det finns något liknande. Vet ni? Nu kommer jag alltid att ha en i väskan, eftersom jag är lite klumpig och spiller på mig ibland.

Min handväskas innehåll! 


Min goda lunch!

No comments: