2013-04-03

Packa pappas kappsäck

Det går trögt att packa. Har hittills lagt ner en filt, en ljusstake och två muggar typ. Och massa kläder.

Jag har plötsligt insett vilken otroligt deprimerande människa jag är just nu. Så fort någon frågar mig hur jag mår eller ens råkar få ögonkontakt med mig är det ett jäkla gnällande från min sida om cancer, cellgift hit och dit, peruker och annat gråtmilt. Hur står folk ut med mig? Det är verkligen dags att åka på semester, ladda om batterierna och hitta tillbaks till mitt energiska, glada jag! Måste ju själv må bra för att kunna sprida må-bra-känslor omkring mig.

Nu, in i duschen! Har svettats med biffen Sofie på gymmet, vi körde på avdelningen med fria vikter idag (andra gången!) med de andra biffarna. Jäklar, vad vältränade vi börjar bli. Känns bra att bli starkare och orka mer. Andra passet denna vecka, tredje får vi ta på andra sidan Atlanten.

No comments: