2013-04-01

My wish

Man ska alltid vara försiktig med vad man önskar sig. Jag har alltid önskat att jag fick bosätta mig utomlands och jobba där några år. När jag tog min examen och flyttade till Linköping önskade jag att jag hade fått praktik någon annanstans mer spännande. När jag bosatte mig i Linköping på allvar önskade jag mest av allt att få flytta till USA och jobba där istället. När jag flyttade hem till mina föräldrar så önskade jag att jag fick bo kvar i min etta i stan.

Nu får jag snart flytta till USA för att starta ett liv med min älskling och få börja jobba på ett amerikanskt apotek. Men nu är min önskan att vara nära mina föräldrar och ta hand om mamma. Även om jag så klart ser fram emot flytten till USA, så är det svårt att känna sig entusiastisk över att lämna familjen i detta läge.

Så var försiktig med vad ni önskar er. För plötsligt en dag går er önskan i uppfyllelse och ni står där och kanske önskar er något annat...


No comments: