2013-04-08

Housewife-poäng

Hallå vänner! Det blir lätt att man tappar greppet om verkligheten när man är på semester och med killen man älskar. Har nästan glömt bort jobb, Sverige och allt. Men i morse ringde mamma och när vi pratade en liten stund insåg jag hur mycket jag saknar henne redan. Det var underbart att höra hennes röst och skratt. Hon har haft två bra dagar efter den andra behandlingen, men idag var lite jobbigare. Hon mår dock inte så illa denna gång eftersom de satte till ännu en tablett mot illamående. Heja, heja mamma!

Nu är A på jobbet och jag har tillbringat min måndagsmorgon med att vara produktiv. Har packat upp mina resväskor och städat lite. Jag har fått en egen byrå och plats i garderoben för mina grejer. Det känns både spännande och lite ovant att få en hel byrå i det som kommer att vara vårt hem. Jag har även uppdaterat mitt engelska CV så att jag kan börja kolla runt efter praktikplats. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, om man ska ringa eller åka dit och prata med dem? Får höra mig för lite.

Nu får jag väl städa lite till och sedan börja laga lite mat. Ska prova göra köttfärsfylld tofu i tomatsås, som A älskade när min mamma gjorde. Housewife-poäng overload...

No comments: