2013-04-25

Onsdag - shoppingdag

Idag gick jag upp när A åkte till jobbet för att låna hans bil. Har åkt till alla apoteken i Natomas, där A bor, och frågat om internship. Ska berätta i senare ett inlägg om hur det gick. Stay tuned!

Efter 5 apotek åkte jag sedan och lunchade med min älskling på en thairestaurang nära hans jobb. Tittade även förbi på hans jobb och hälsade på hans kollegor. Alla känner igen mig nu och är så himla trevliga och härliga! Amerikaner alltså, you gotta love them.

Därefter åkte jag vidare till Folsom Outlets och shoppade järnet. Har shoppat tillräckligt för detta år... Ni vill inte veta hur mycket jag spenderade idag. Men fick ju nyss lön, haha. Ursäktar mig med att jag köpte massa presenter till folk.

Hämtade A på jobbet vid femtiden och vi åkte och klippte oss. Tänkte först klippa mig hos A's frisör för ynka 15 dollar (100 kr!), men gick över gatan till en lite mer fancy hårsalong och betalade 40 dollar (260 kr!) för min klippning. Blä, det blev sådär. Ibland tar man sådana beslut som svider långt efteråt... Ja, jag vet, dagens i-landsproblem.

Därefter åkte vi och käkade magnifik sushi och drack sake på Sapporo Grill. De matporriga bilderna får ni i morgon, då de är på Anthonys iPhone.

Nu, sova.

Laddade med en peanutbutter jelly-macka mellan apoteken!


Mina favoriter!


Snacka om Rachel-frisyr... Ursäkta osminkade nyllet, ska gå och lägga mig nu. 

No comments: