2013-04-02

Måndag...

... tisdag är det ju! Skulle egentligen stänga idag men bytte, så slutade kl 17 idag. Tänkte gå på yoga, men istället följde jag och pappa med mamma till frisören för att köpa peruk. Stackars mamma har nästan inget hår kvar nu... Det har verkligen gått snabbt. De flesta börjar tappa hår ungefär en månad efter första behandlingen, men det har bara gått 2,5 veckor för oss. Peruken var beställd sedan länge, men idag skulle den klippas till. Frisören klippte även upp mammas få hårtestar, så att det inte skulle synas under peruken.

Mamma såg så glad och vacker ut när hon fick på sig peruken. Hon kände sig som ung igen, sade hon. Ja, hon såg lite ut som sig själv på ett foto från när hon var ung, då hon hade riktigt tjock hår som mig. Kan verkligen rekommendera Richard som är perukmakare på Hårteknikerna. Han är en sådan varm person som får mamma att slappna av och känna sig omhändertagen.

Ja, vad har jag annars gjort i kväll? Har packat lite inför resan. Har mest packat presenter, försöker komma fram till vad av mina grejer som jag ska packa med och lämna kvar där. I mitt nya hem. Svårt...

No comments: