2009-10-13

Cheesecake

Jag sitter i biblioteket pa campus. Inom loppet av 30 minuter har jag skrattat sa hogt att folk omkring mig stirr

...skrev jag i eftermiddags innan det blev elavbrott på hela campus. Det har varit regnstorm här! Det var helt galet! Det regnade horisontellt och blåste 50 km/h. Det var så läskigt att se bilarna köra med vatten nästan upp till fönstrena och alla trasiga paraplyer som låg överallt på campus. Helt galet! Nu har jag upplevt min första kaliforniska storm!

Innan elavbrottet avbröt mig tänkte jag skriva om hur mycket jag skrattade och grät åt Silverfiskens blogg. Han var sjukt hypad bloggare i Sverige för några år sedan, men nu är han mest en duktig bröllopsfotograf. Papegojpojken och Nålen är mina absoluta favoriter. Kissar på mig lite varje gång jag läser dem. Men det här inlägget gör att mina ögon tåras varje gång... Eller läs alla hans inlägg under "Gamla favoriter". Han är briljant!

Idag har jag haft en fruktansvärt lång dag i skolan, vadat i stormen mellan lektionerna under ett gigantiskt gult paraply, träffat Kanadensiskans pojkvän och käkat en helt fruktansvärt god cheesecake på The Cheesecake Factory. Mysigt!



Rättelse! Det blåste 50 mile/hour = 75 km/h!!

2 comments:

Token Black Guy (aka TBG) said...

LOL, horisontellt...om jag inte visste bättre skulle jag be dig filma in action med typ mobilen men det är ju knappast så bright av olika skäl (fuktskador är ju de mest vanliga skador på mobiler, har en vis och kunskapsrik dam en gång sagt och varför addera till statistiken) ...får filma ovädret från insidan (inte lika dramatiskt, men life is hard). Här är det bara kallt så in i Norden...

Naffe said...

Haha, det är sant! Det finns bildbevis, ska luska fram dem! Den visa och kunskapsrika damen tycker att du ska komma hit, så slipper du frysa! Nu är det 25 grader sol här igen!