2009-10-21

Tragedy

Satt och nickade på en statistiklektion idag när plötsligt Svampkillen (han som bara pratar om droger och svampar) vände sig om och visade ett sms "Dude I heard a guy was shot at the dorms". Alldeles kallsvettig smsade jag mina tjejer som bodde i dormsen. Fick tack och lov lugnande svar från alla tre. Det var ingen galning som gått lös i dormsen utan bara något privat bråk som urartade i en tragedi. Ni kan läsa mer om det här. Det är ju så hemskt. Männen som var inblandade är/var i 20-årsåldern... Som vi.

Annars har det varit en vanlig dag. Måste bara än en gång uttrycka min fascination för solnedgångarna här. Så sjukt vackra. När jag sitter i en bilkö på vägen hem från skolan är jag inte alls upprörd eller stressad. Att lyssna på en bra låt i radion och se världens solnedgång bakom med palmer genom bilfönstret, gör bilköer till en baggis. Det är något speciellt med ljuset här. Det gör världen till en vackrare plats.


Godaste yogurten ever med Key Lime Pie-smak. Nomnom.
Observera något nytt: min mittbena (har inte haft mittbena på åratal...) och min Abercrombie&Fitch-tröja.

No comments: