2009-10-18

I D I O T

Ursäkta den dåliga uppdateringen! Jag har som sagt varit sjuk nästan hela veckan. Har försökt catch up på lektionerna men inte hunnit plugga mycket eftersom min kropp fortfarande vill gå och lägga sig klockan 21. Blir en pluggsöndag för min del imorgon. Så vad har ni missat i mitt liv sedan sist?

I torsdags var jag på en fraternity&sorority party på Club 21 i Sac med mina tjejer och Kanadensiskans pojkvän som är på besök. Det var inte lika galet som frat parties man sett i filmer, men det var verkligen roligt! Låt oss säga att det var en del rumpor som kom guppade och det var inte min eller tjejernas! Black guys är så roliga! They're all about grindin'... Men vi hade så roligt! Blev lite dans på högtalarna också... Får låna lite bilder från lilla L, eftersom min kamera fortfarande är död.



Bild nr 3 är mest för att visa min snygga paljettrygg. Och min snygga spanska väninna!

I fredags var det min första dag på Walgreens pharmacy, en stor apotekskedja. Jag fick ett volunteer job där via min kusins fru och knallade in där lite bakis och ofräsch. Det var lunchrusch så de kastade in mig direkt framför kunderna utan vidare rundturer eller instruktioner. Gick åt helsicke. Efter en kvart fick jag fixa med scanna recept, plocka ordning läkemedel till varje recept och ringa läkare (shaky) istället. Men det är trevliga kollegor och ett varierande jobb! Kommer att bli spännande att jobba där några timmar varje fredag! Efter jobbet åkte jag och lilla L och käkade vietnamesiskt! Mycket mysigt och jag kan lätt tänka mig att göra det till en fredagstradition! Vad säger du, L? Efter det så somnade sötisen dock i min säng... Haha. Så jag skjutsade hem henne och gick ut med Spanjorskan till en irländsk pub för att möta upp med en amerikanska. Lite av en blind date! Vi lärde även känna en irländsk-indisk brandman från San Francisco, som bjöd på drinkar och nu har lovat att visa runt oss i SF. Lovely! You never know what to expect one night out in Sac...

Ikväll var jag ute på en spontanmiddag på BJ's Brewhouse med en riktigt rolig kompis! Det är en kompis till lilla L, som verkligen fick mig att skratta mig genom hela middagen. Rolig prick! Åh, vad jag älskar god mat! Kvällen avslutades med den kinesiska rullen Ip Man med lilla L och Fotografen. Tror det blev lite Günther och A*teens på det också. Trevligt värre!

Så denna helg har varit grym förutom en viss incidens. Mitt eget fel. Klantarschle som parkerade bilen på fel ställe. Så den blev bortforslad (trodde först den var stulen och dog lite) och nu måste jag och min uncle hämta den i morgon och jag måste betala nästan $400... Fy fan. Fy. Fan. Men jag har ju bara mig själv att skylla som inte läser skyltar och är noggrannare med parkering. Min aunt&uncle bara suckade trött när de hörde det. Så pinsamt att orsaka dem så mycket problem hela tiden... Suck. Jag är en idiot.

No comments: