2009-10-21

Morgonstund har guld i mun?

Mina vänner vet vilken ohygglig nattmänniska jag är. Och vilken horribel morgonmänniska jag kan vara. Jag är en sådan person som behöver 2 väckarklockor för att kunna gå upp klockan 09, vilket för mig är lika tidigt som 05 för normala människor. Alltså olidligt tidigt. Därför har jag pusslat i mitt schema så att jag bara har eftermiddagslektioner. Därför kan ni se mig online, pigg och glad klockan 03.30. Dåligt jag vet. Nu blev jag så trött på mig själv att jag bestämt mig för att försöka vakna runt 10 på måndag och onsdagar, gå ut på en promenad alternativt springa på threadmilen och sedan käka frukost. Som vanliga människor. Eller snarare ovanligt hurtiga människor. Men jag ska verkligen försöka! Ska dokumentera allt här så ni inte tror att jag fuskar.

Jag är relativt nöjd med min kropp just nu, men om jag kan droppa några till kilon skulle jag inte klaga. Inte min aunt&uncle heller. De retades senast om min vikt inför hela familjen på vår söndagsmiddag. Asiater och deras utseendefixering... Dessutom blir man ännu mer ängslig när man ser hur nästan 90% av alla på campus är överviktiga (och slurpar på en supersize cola)...

Nu är klockan 01.30 och jag har borstat tänderna och kurat ner i sängen. Duktigt va? God natt, USA! God morgon, Sverige!


Jag sover alltid gott på hotellrum. Här i Marseille (2008).

2 comments:

Oppa said...

Du är fiiiin min Pumbaa ;)

Shit... Lite kontrast mot BMC, där man var tvungen att leta efter de överviktiga...

Oppa said...

Apropå utseendefixeringen igen... Jag slår vad om att alla är avundsjuk på dina "systrar" ;P ^_^Y