2009-10-19

Just an ordinary day

Idag var en normal dag i USA-Naffes liv. Körde till campus i pissregn. Makroeknomonilektion 1.30-2.45 (ja, jag har börjat skriva tider såhär). Sprang på M på min långa break och vi satt och kollade på en bloddroppe som dansade Macarena i the Union (promotion för att donera blod). Jag tyckte han var så gullig så jag var tvungen att ge honom en kram. Bloddroppen alltså. Statistiklektion 4.00-5.15. Utbytte några ord med "schrooms"-killen idag för första gången på flera veckor efter det lilla dramat på The Park. "Hey, is the cold war over yet?" frågade han mig. "Yeah, sure." svarade jag och ignorerade honom. Det enda han pratar om är "deep shit" och droger. Not my cup of tea really... Tankade och handlade blueberry bagels, kettle cooked chips och mobilpåfyllning på Safeways. Körde hem i en strålande solnedgång.

Ikväll ska jag plugga accounting och kolla på ett nytt avsnitt av GG. Inte mer än så. Ibland är livet ganska enkelt.

P.S Sea salt & vineager-smaken på de här chipsen är inte sådär lagom subtil och god som i Sverige. De smakar verkligen salt. Och väldigt mycket vinäger. Surt. Damn Americans!


No comments: