2009-10-22

Mama, I love you

Istället för att gå och lägga mig klockan 01 (min nya gräns) satt jag uppe och pratade med mor min. Hon är en sådan vis och livsglad dam, trots allt hon gått igenom. Tänk er att lämna sitt hemland och sin familj, sova i flyktingläger under bar himmel i Thailand med mig på armen, komma till ett helt okänt land, börja plugga på nytt på ett okänt språk, uppfostra 3 bråkstakar, se till att maten står på bordet varje dag, tacka nej till befodran på Ericsson på grund av familjen, gå in i väggen... Och trots detta älskar hon fortfarande livet! Hon har fått lida så mycket med tre bortskämda, jobbiga, identitetskrisande ungar. Och min käre far... Missförstå mig rätt, jag älskar far min, men han är ingen man jag skulle vilja gifta mig med. Skulle kunna döda för min mor, så mycket älskar jag henne! Men det skulle hon inte gilla. Hon vill ju bara att jag är lycklig. Mamma, jag älskar dig!


Mor & far webcamar från mitt barndomsrum. Obs en morgontrött Naffe i ena hörnet.

No comments: