2010-05-26

Intryck

Nar man ar ute och reser som jag gor nu, sa traffar man hela tiden personer som gor intryck pa en. Ofta ar det bara ett mote nagon gang i regnet eller en varm natt, nagonstans i varlden, som aldrig leder till nagot mer. Och ibland ar det personer som man vet att man aldrig kommer att hora av igen. Men ibland hander det. Ibland traffar man den dar personen som far en att tanka "tank om, tank om vi hade traffats under andra forhallanden...". Personen som man fortfarande kan tanka pa da och da och le fanigt eller skratta till. Personen som man alltid kommer att komma ihag oavsett tid och avstand. Jag har mott manga sadana personer pa mina resor detta ar. Personer som verkligen har fatt en att se pa sig sjalv och varlden med nya ogon, som rort vid ens hjarta for bara en kort stund och som man plotsligt, trots att man ar lycklig, finner sig drommandes om dessa personer.

Jag har sjalv gjort intryck pa personer jag mott detta ar. Ett ganska starkt intryck, verkar det som. Ni som kanner mig vet att jag inte ar en person som forsvinner i mangden. Jag vill alltid fa manniskor runt mig att ha roligt och ma bra. Nagra har pa plats, sagt hur speciell jag ar eller att jag har forandrat dem. Nagra har kommit i efterhand och erkant att de inte kan glomma mig eller att de har utvecklat starka kanslor for mig. Allt detta pa grund av korta, dimmiga, heta, omma, onyktra, intensiva, glada, ledsna och vackra moten.

Jag ar glad att personer och situationer jag har stott pa detta ar har forandrat mig till den jag ar nu. Jag ar aven nojd om jag har paverkat en endaste person pa ett positivt satt. For det ar val det livet handlar om? Att motas och lara sig av varandra.

No comments: