2011-01-08

8 outfits från 2010

År 2010 blev året då jag äntligen visste hur jag ville klä mig. Innan dess har jag klätt mig alldeles för tråkigt, preppy och allmänt basic. I och med att jag åkte till USA, vågade jag äntligen ta ut svängarna lite och pröva på den där färgen jag aldrig vågade ha eller den där tröjan som jag tyckte var fånig. Min stil är nu lite preppy, lite rockigt, lite boho och precis som jag vill! Mycket svart, lite beigt, något färgglatt och något vitt. Tänkte visa er några köp från 2010 som blev favoriter i garderoben.

  1. Dessa kläder bodde jag i hela januari 2010. Min bikerskinnjackahar ni nog sett på så många bilder nu och min oversized tee från Victoria's Secret var ett basplagg i bra kvalité och perfekt färg för mig. Raybankopiorna har styrka, så dem användes flitigt.
  2. Hatten och den grå kavajen från Urban Outfitters - jag vågade äntligen ha hatt och fick komplimanger från okända på gatan. Min gråa kavaj matchade jag med jeans, shorts, kjol, allt!
  3. Köpte mina guldfärgade aviators och den guldiga sjalen från en vintageshop i San Diego och de har ständigt närvarat i resväskan. När jag inte hade heels var det mina basketskor från True Religion jag sprang runt i. Den snygga väskan från UO på bilden är nu alldeles smutsig och sönder efter Toronto, San Diego, Los Angeles, Tijuana, Coachella...
  4. Den transparenta toppen från F21 har jag haft på många fester och den känns alltid ny och fräsch. Den svarta fodralkjolen matchade jag till ALLT och hade den på presentationer, dejter, utekvällar, till stranden...
  5. De vita shortsen för $4 köpte jag egentligen till Halloween, men den har blivit en sommarfavorit, vita shorts är så snyggt till bruna ben! Matchade ofta med den vita oversized Zac Posen-linnet för en helvit look.
  6. Efter att jag stulit det krämfärgade sidenblusen från min mor, levde jag i den på sommaren och hösten. Min turquoise-ring köpt i SF var så fin att ha på sommaren. De prickiga strumpbyxorna älskade jag tills de gick sönder...
  7. Min älskade trenchcoat från F21 levde jag verkligen i när jag var i höstliga Kalifornien och när det fortfarande var varmt trippade jag runt i mina BCBG-platåsandaler. Superbekväma och matchar allt. Icke att förglömma mina snygga knästrumpor i ull som användes flitigt på hösten och vintern!
  8. Slutligen: min American Apparel-bodyn som passade super till både vardag och fest. Snyggast till en vältränad rygg... I håret hade jag ofta hårband, antingen hippiechict över pannan eller i håret.


No comments: