2011-01-05

Lång promenad

Jag har äntligen skickat in min poster och mitt abstract till examensymposiumet. Tjohej!

Sedan begav jag och syrran oss ut på äventyr. Vi släpptes av i Ryd hos brorsan för att hämta upp hans telefon. Jag får använda den och hans nummer så länge, medan problemet med min iPhone klarnas upp. Suck. Blir "Little Stormcloud" så fort jag tänker på det.

Men nu har vi tagit en låååång promenad, vi gick förbi familjens första bostad då vi nyss flyttat från Mjölby till Linköping. Nostalgi. "Där bodde Sandra och Malin och Jackie och Dao..." och "Där lekte vi Power Ranger". Vi var ett gäng som alltid lekte på vår gård. Efter att ha promenerat genom hela Ryd, LiU's campus och Lambohov kom vi hem alldeles snöiga.

Syrran duschar och jag facebookar, sedan blir det tvärtom. Rostbiff och mimosasallad ikväll. Hörs lite senare, turturduvor.

No comments: