2011-01-05

Best of 2010 - i bilder

Här kommer mitt 2010 i bilder. Förstår ni vad jag har åstadkommit på ett enda år? Nej, inte jag heller. Men 2010 är hittills det bästa året i mitt liv!

Det tog sin lilla tid att sätta ihop det här för er, så håll tillgodo.

Januari. En månads roadtrip med BFF, Erica. Jag red elektrisk tjur i SD, dejtade en model/stuntman i LA, fick gratisdrinkar på nattklubben Tao i Vegas och såg ett av världens naturliga underverk: Grand Canyon.

Februari. Jag och Elena firade en galen Mardi Gras i San Francisco, vårens körsbärsblommor slog ut, jag och Erica tog spårvagnen i San Francisco och jag träffade A på nattklubben Dream - med en fläta i pannan.

Mars. Jag fick leka modell för en dag för Albas skull, jag och Elena sjöng med i varje låt på Jay-Z's galna konsert i San José, vi lärde känna fina australienskan Kathleen genom seglingskursen och jag turistade i SF's Chinatown med mamma.

April. Vi åkte till San Diego på Spring Break för "sun, shots and surfer boys" (för Elena), hade en mitt livs galnaste kväll i Tijuana med galna hostel-vänner. Fadia hälsade på, vi åkte limousin i LA och besökte Venice. Vi åkte på världens bästa festival COACHELLA Music and Art Festival!

Maj. Jag och A dejtade mer frekvent, vi fikade på Rick's Dessert Diner och gick på Sacramento Jazz Festival i Old Sac. Jag och Elena tog en avskedsresa till HAWAII, där vi solade, badade och gick på luau... Bästa avslutet på ett år tillsammans.

Juni. Jag fick träffa A's systrar och kusiner för första gången och vi gick på otaliga avskedsmiddagar och -fester. Vi åkte på romantisk getaway till Monterrey, Big Sur och Pebble Beach och jag blev bjuden på Elle den sista sorgliga kvällen i Sac.

Juli. Ett soligt Sverige väntade mig när jag kom hem från USA. Fixade sommarjobb 3 dagar efter att jag kom hem. Åkte till Varamon och badade med syskonen, till Göteborg och festade med söta Lena och till Uppsala för att fira Ericas födelsedag.

Augusti. Hade en galen kväll på NH med Fanta med rosé och Sofie&Sandra, åkte till Stockholm för Gröna Lund och en photoshoot med syrran, Sedan åkte familjens damer på en fantastisk resa till Bergamo & Milano, Italien.

September. Uppsala fick finbesök från USA och Göteborg, vilket resulterade i stand up i Stockholm och partykväll på Värmlands och BJ. I Linköping var partyhumöret inte sämre, klämde in två fester Jack& Jockes L'Orient-fest och brorsans Pride-fest...

Oktober. Asian month? Festade med koreaner innan jag åkte till Kalifornien för exjobb och... Min älskling. Vilken fin månad vi fick tillsammans... Fick också äntligen käka världens bästa sushi och fira Halloween med en slampig (inte så) dräkt.

November. Vi tog semester i min exjobbs- och hans hushysteri. Vi myste på tre vingårdar i Napa, en av världens bästa vindistrikt och tog oss upp till Tomales Bay, där vi käkade färska ostron direkt från havet och myste. Sedan sade jag hejdå till Sac och min kusinson än en gång...

December. Exjobbspaniken varvades med lussebak, julfika och promenader längs ån. Firade jul hemma hos familjen och firade nyår med vännerna i Uppsala. Kunde inte önska mig ett bättre slut på året!

No comments: