2011-01-12

Oh my my, what a wonderful day!

Idag har varit en perfekt housewife dag. Vaknade tidigt (kl 8!), låg och drog mig en timme, käkade frukost, tvättade, läste nyheter, tvättade igen, shoppade sexiga underkläder (öh..?), fick magknip från helvetet, hängde tvätt dubbelvikt av magknip, fikade med Lisa och kände mig sedan mycket, mycket bättre... Jag var nog bara hungrig, så det blev en stor kycklingpasta med fetaoströra. Jag och Lisa brukar ha så roligt för vi skvallrar så mycket om våra många gemensamma bekanta.

Så mycket mat...

När jag kom hem utförde jag fler housewife-sysslor. Jag damsög mitt rum och moppade (mest för att Björn tvingade mig). Vet ni vad jag gjorde sedan? Jag ställde mig och lagade mat åt Björn. Kokt torsk med potatismos och ägg-persiljesås. Fisken blev för salt och äggen blev löskokta istället för hårdkokta, men Björn åt snällt och sade "fisk måste vara salt...". Snällt.

Svensk husmanskost: Kokt torsk, ägg&persiljesås, potatis och rivna morötter.

No comments: