2011-01-09

Everybody's Teddybear

Nu sitter jag här i mitt kära rum i Uppsala. Det börjar kännas som hemma nu faktiskt. Rusar in genom dörren, får en björnkram av Björnie, knuffar bort honom, rusar in på toaletten och kissar... Björnie, lilla Björnie. Jag kommer att sakna att bo ihop med dig. Det har funkat så bra (sorry att jag har dammsugit för lite...)! Och vet ni vad det är för speciell dag för Björn idag?! Björns 30-årsdag!

Björnie som kommer sömnigt in till mitt rum mitt i natten och diskuterar politik, kärlek och livet. Björnie som alltid försöker ge mig en komplimang när jag är tjock, osminkad och går klädd i ful pyjamas. Björnie som alltid funnits där med Ballerinakex och en kram när jag har gråtit av brustet hjärta. Björnie som alltid finns där med god råd men aldrig dömer mig.

Alla behöver en vän som Björnie. Med dessa ord säger jag GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN och visar oss då och nu...

Nöffie och Björnie, år 2007


Nöffie och Björnie, år 2011 (typ)

4 comments:

Oppa said...

Älskade Nöffie! Du gör mig helt mjuk om hjärtat! Mitt svar på dina ömma ord är kort och gott "Du är bääääst!". Kiiiiiss, kiiiss :D

Marie said...

Hehe, jag tror att jag har ätit något av de där ballerinapaketen åt dig...Tack Björn!

Naffe said...

Björn: <3
Marie: När ska vi äta ballerinakex då, lilla Marie?

Marie said...

Närsomhelst Naffe! Ballerina klarar jag varje dag;)