2011-01-09

Första mötet sedan slutet

Idag träffade jag min ex-pojkvän R för första gången sedan vi gjorde slut. Jag åkte hem till honom med en kompis och hämtade min madrass och skrivbordsstol som han förvarade åt mig när jag åkte till USA. Han hade på sig glasögon när han öppnade och jag tänkte: Oj, vad vuxen han ser ut! Det var konstigt att titta in i hans korridorsrum. Min gamla halsduk hängde i hallen, alla hundratals torkade rosor som jag fick av honom stod i ett hörn, mina gamla möbler... Bra och dåliga minnen. Men vi kramades, sade hej och jag kände ingenting. Vi hann inte prata så mycket eftersom min kompis var där, vilket var synd. Men det kanske är bäst så.

Allt är bra nu, jag tror att vi äntligen har slutit fred. Jag är glad att han är lycklig och tillsammans med en S och att jag är så, så lycklig med min A.

Slutet gott, allting gott! Kreta, 2009.

No comments: