2011-04-08

Att flytta eller att inte flytta?

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska flytta hemifrån eller inte. Stångåstaden, som är Linköpings största lägenhetsuthyrare har en del lediga ettor ute nu för att söka. Lagom stora på ungefär 30 kvm i Vasastaden, gångavstånd till jobbet och Resecentrum (för mig som reser mycket). Inflyttningsdatum 1 juli och hyran ligger på ungefär 3000 SEK. Fördelen att bo i en mindre stad, hyrorna är mänskliga. Det skulle vara sååå underbart att ha mitt eget ställe.

Det är enda som får mig att tveka är att jag kanske borde vänta med att flytta? Jag har faktiskt inget emot att bo med föräldrarna nu. De ger mig mitt space. På helgerna käkar vi middag ihop, but that's all. Jag sparar dessutom sjukt mycket pengar genom att bo hemma. 3000 kr i 6 månader blir 18.000 kr att spendera på resor och shopping istället. Det är ju dyrt att ha pojkvän i USA. Flygresor och sexiga underkläder kostar en hel del, haha.

Alternativet är att vänta till september med att flytta, då har jag en ordentlig lön och det blir lagom tills i vinter då A kommer hit och hälsar på, Inte så skönt att inte bo med föräldrarna igen. Är ju dessutom att vara i USA 5 veckor i augusti, så augustihyran är lite bortslösad. Fast det är ju nu som längeheterna blir lediga eftersom många vill flytta ut innan sommaren. Till hösten kommer ju studenterna och det blir genast mer konkurrens, så man kanske ska passa på att skriva på kontraktet i sommar?

Argh, vet inte vad jag ska göra.

Tänk vad mysigt att inreda mitt eget ställe...

2 comments:

Jocke said...

Ta den!
Som du sa, studenterna kommer vara som gamar när det gäller lägenheter i stan till hösten och då kan man nästan säga byebye till alla mysiga ettor.
Do it DO IT!!!!! eller så säger vi SIMBA!"!!!!!

Naffe said...

Tack för kloka råd, babe! MUSTAFAAA!