2011-04-14

Heaven is nowhere, look to the stars

Lyssnar på Hot Chip. Fantastisk musik som jag upptäckte på Coachella. Kolla videon, så bäst.

Så där ja. Ännu en dag med jobb 8-17.30 och sedan core- och spinning-pass. Känns gött i kroppen. Är lite tom i huvudet... Men har haft ett riktigt mysigt samtal med underbara Lena idag och igår catchade jag up med min fine Björn. Mina vänner är så fina, vet inte vad jag hade gjort utan er. Ni lyssnar, ni dömer mig inte och ni kommer med kloka råd. Vad mer kan man önska sig? Jo, att ni bodde i samma stad som mig förstås! Är trött på att ha mina vänner utspridda över hela Sverige och hela världen. På tal om fina vänner, gissa vad Sofie lyckades norpa åt sig åt mig idag? Den där snygga västen från Conscious Collection. Tack babe!

Det enda som inte är fab idag är att jag inte har hört ett knyst från min pojkvän, förrän sent på kvällen. Han som vanligvist skickar sms och finns online på Skype. Tydligen var han ute och festade med sina grabbar igår och är bakis idag. Det är han faktiskt värd. Han är ute kanske en gång per halvår... Men. Vad är det för fel på killar när de går ut och festar?! Har pratat med flera tjejkompisar och alla håller med om samma sak.

När vi tjejer går ut, så är det för att dansa med varandra, dricka rosa drinkar och ha roligt. Vi saknar ändå våra pojkvänner och ringer fulla och skickar söta sms om hur mycket vi saknar dem och att vi vill komma hem till dem. OMG, tjejer står till och med i ring på dansgolvet och smsar sina pojkvänner. Men killar! Killar går ut, spanar på heta brudar, super sig fulla, pushar varandra att göra dumma saker och HÖR ALDRIG AV SIG. Nej, vi tjejer får ligga där sömnlösa och undra om han är stupfull och har sex på toan eller om han har somnat i ett dike, och det är därför han inte smsar... Kan någon snäll kille förklara detta fenomen?! Varför låter ni oss lida?

Suck. Boys. Can't live with them, can't live without them.

2 comments:

Laiwah said...

Word! Klockrent beskrivet, so true! Tack själv för det underbara samtalet, min älskade! Nga ngaa ngaaa ;D Saknar dig enormt!! LOVE YOU<3

Naffe said...

You know it! Älskar dig, nga nga nga!