2011-04-10

Efterfest?

Igår var jag som sagt ute svängde mina lurviga med Sofie, Sandra och Karin. Vi gick till Harrys. Japp, stället som jag trodde att jag aldrig skulle sätta min fot på. Den fruktade köttmarknaden. Stället där man raggar på 40-åringar. Men det var inte så farligt och ärligt talat, finns det ju inte så mycket alternativ i Linköping... Det var bara roligt att dansa med tjejerna (och försöka ignorera 40-åringarna som hånglade som tonåringar och medelåldersgubbarna som stirrade på en som om dem aldrig sett tjejer förr). Lova mig att om jag är 40 år och står på Harrys och hånglar med en random gubbe, så ger ni mig en fet bitchslap! Fast vem är jag att döma?

Jag och Sandra diskuterade på hemvägen att vi aldrig orkade gå på efterfest längre. Medan Sofie är outtröttlig och alltid glad och pigg på efterfesterna. Varför har det blivit så? Vi kom fram till att den största anledningen var att vi inte är singlar längre. Jag tror att som singel har man nästan outtömligt med energi och livslust. Jag vet att när jag var singel kunde jag festa och efterfesta till klockan 4 tre dagar i rad och ändå gå i skolan och göra massa annat. Ens energi kommer från bekräftelsesökandet och driften att hitta någon. Fantastiskt vad fortplantningsdriften övervinner allt.

Det enda jag tänker på när jag är ute är hur mysigt det skulle vara att komma hem till A...

No comments: